Inte som han trodde



Anton hörde hur hans som bad sin aftonbön avlsutande med: "Gud välsigne mamma och pappa och mormor. Hej då morfar!"
Anton tyckte detta var lite konstigt men brydde sig inte så mycket om det. Dagen därpå dog sonens morfar.
Någon tid senare hörde Anton åter sin som be sin aftonbön och denna gång avslutade han: "Gud välsigne mamma och pappa. Hej då mormor!"
Dagen därpå dog sonens mormor och Anton kände sig lite obehaglig till mods. Efter ytterligare någon vecka hördes sonen återigen be: "Gud välsigne mamma. Hej då pappa!"
Anton kände hur kroppen stelnade av skräck. Han sa dock inget till sin fru och följande dag vaknade han tidigt så att han skulle undvika den värsta morgonrusningen i trafiken. Väl på jobbet så stannade han där hela dagen och tog sig hemåt först efter midnatt. Han överlevt dagen! Då han kom hem bad han sin fru om ursäkt och sa: "Jag är ledsen att jag blev så sen älskling. Jag har haft en sjuhelvetes dag på jobbet."
"Du har haft en dålig dag?" ropade frun "Min dag började med att brevbäraren föll ned och dog på gatan här utanför!"


Kommentarer
Postat av: Madeleine

God morgon! Fy f-n vad bra med ett litet garv denna tidiga måndags morgon. Ha en fin dag. Kram Madde

2010-11-01 @ 07:04:20
URL: http://www.uskans.bloggplatsen.se
Postat av: Ann Catrine

fnissar



Vad är det dom säger,

10% av alla barn har inte den pappa de tror de har...

(och det har jag en liten sorglig historia om, men det tar vi en annan gång...)



Ha en riktigt go måndag!

Kram

2010-11-01 @ 09:41:25
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: soffie

fniss guuu va hemskt

ha en goo måndag!!!!

2010-11-01 @ 19:40:24
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Åsa

Madde: Ja, visst behöver man det en grå måndag!?!



Ann Catrine: Men gud, vad nyfiken jag blev nu. Berätta i ett blogginlägg vetja!



Soffie: Ja, hemskt, men lite kul! ;)

2010-11-01 @ 22:41:36
URL: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0