Åsa´s co(o)la kyckling



Detta receptet har jag faktiskt kommit på själv, därför kanske måttangivelserna är att ta med en nypa salt, eftersom jag hällt i lite på känn. Vill ni laga den, så får ni testa er fram lite.

4 portioner.

4 Kycklingfiléer
2 dl Coca Cola
2 dl Grädde
3 msk Kycklingfond
1/3 påse wookgrönsaker
"Nån msk" mjöl

Salt
Svartpeppar
Chilipulver
Pressad lime


Dela kycklingen i bitar, fräs den tillsammans med grönsakerna i margarin och krydda lite.
Lägg över i ugnsform.
Vispa ut lite mjöl i margarinet/stekskyn som är kvar i stekpannan, häll på cola, grädde och kycklingfond, krydda och "koka ihop" lite. Häll såsen över kycklingen och ställ i ugnen på 175 grader i ca 20 minuter. Kycklingen måste ju vara helt färdig.
Servera med bandspagetti och en sallad.

(Jag gjorde den i går kväll, men hann inte med att fota...)

Kommentarer
Postat av: Em

Låter jättegott, men är inte lagligt för mig.. :D

Spännande att använda cola i maten, det har jag aldrig provat. När jag framöver inför liiite av sån mat så skall jag testa.

2009-11-22 @ 19:44:52
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: maria

Låter spännande :) Har aldrig testat coca cola i mat tidigare....Måste göra det !



Hoppas du haft en skön helg !

Kram kram

2009-11-22 @ 20:04:34
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Linda

Oj.. cocacola I maten... det var nåt nytt!

2009-11-22 @ 22:06:11
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: ejmis

Kommer att testa detta, TACK!

2009-11-23 @ 07:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0