Vårtecken-tävlar!

Sötaste Mormormu har en rolig tävling i sin blogg.

***

"Ge exempel på vad vårtecken kan vara för dig, - ta chansen att vinna hemligt pris!


Uppgiften är uppdelad i tre kategorier:

1. Det vackraste/finaste/dyrbaraste/sötaste (ni fattar) vårtecknet

2. Det roligaste/mest oväntade/mest spännande tecknet på att våren är här

3. Det sämsta/äckligaste/tråkigaste (ni förstår vad jag är ute efter) vårtecknet"

***


Jag har valt att tävla med detta inlägget. (Hoppas att det är ok att göra så...?)

1. Det vackraste/finaste/dyrbaraste/sötaste...

...är för mig att få vakna till fåglarnas vårsånger. (Det hörs så väl in genom vädringsluckan!)
Det gör det så lätt att kliva upp och cykla till jobbet!
Jag visar det med ett härligt klipp jag hittat på youtube.



2.Det roligaste/mest oväntade/mest spännande
har jag valt att visa med ett foto.


Ett hockeyspel, som töade fram ur en snödriva...
Undrar just hur det hamnade där??

3. Det sämsta/äckligaste/tråkigaste
visar jag också med ett foto.


Resterna efter katternas kalasande på altanen,
vareviga morgon!


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Vilket roligt och härligt bidrag till tävling!!



Lycka till raraste Åsa ;-)

2011-04-13 @ 10:33:55
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: soffie

rolig tävling å bra bidrag men hua förstår du tycker det är äckligt den 3e bilden,hoppas du vinner:)

2011-04-13 @ 12:23:26
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0