Skrock

Av gulliga Linda fick jag lite "spindelskrock":


Dödar man en spindel så drabbas man av otur, det kan även börja regna

Att se en spindel i dörröppningen förebådar besök

Stöter man på en spindel på morgonen kommer man att drabbas av sorg

Att se en som spinner sitt nät på eftermiddagen innebär en resa kommer att företas

Om man ser spindeln spinna sitt nät på morgonen är det ett gott omen


Och nej, JAG skall inte döda dem! (Så nära vågar jag inte gå!!)
Däremot har jag pratat med grannen som har tvätt-tiden nu efter. Jag får gå ner tillsammans med henne och hämta min tvätt. Och jag har hennes tillåtelse att hoppa över att städa efter mig!
Jag kan dock inte lova att jag inte ber henne döda dem.

Men... vem av oss är det då egentligen som får otur?


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha.. du har verkligen spindelskräck. Vilken tur du har en förstående granne

2010-09-30 @ 12:29:06
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Ann Catrine

Kan inte påstå att jag gillar spindlar heller,

det är något med deras snabba sätt att förflytta sig som gör att man inte har "kontrollen" vad de håller på med liksom...

Nu är jag ju sjåpig med alla slags kryp egentligen!

Tvestjärtar, baggar av alla slag, ja till och med myror startar mer eller mindre hysteriska anfall hos mig...



Nej, nu tänker vi på något trevligare!

Att det är fredag till exempel ;-)



Kram

2010-10-01 @ 08:01:33
URL: http://mormormu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0