Volbeat

dsc00899 (MMS)

Vi hade turen och såg att Volbeat hade skivsignering på lördagseftermiddagen. Detta är sångaren Michael Poulsen när han skriver på vår CD. Ni som har mig på Facebook har ju även sett den andra bättre bilden, med mig och sambon hållandes om honom! Sen då konserten på kvällen... Vi var ut till Hovet i god tid. Drack öl och snackade med massa trevliga människor. (Sprang bl.a på killen som fotade oss på skivsigneringen, vilken slump!) Vid 21-tiden drog de igång inför ett (nästan) fullsatt Hovet. Och viket ös! De gick direkt ut i 180 och ökade snabbt. Verkligen ett härligt band, de visar att de gillar att spela och har kul på scen. Ändå är de så otroligt samspelta, och har ett fantastiskt "kort tight" ljud. Jag har ju sett dem förr (Peace&Love i fjol) och gillade dem skarpt då också, då blev jag glatt överraskad. Men jag måste säga att de kommer mer till sin rätt innomhus. Enda lilla minuset var att de tyvärr lämnat både munspelet och banjon hemma. Efter spelningen skulle 8000 från Hovet och typ lika många från NHL-hockeyn i globen iväg samtidigt, men vi hade turen att haffa en taxi rätt snabbt tillsammans med ett par trevliga killar från Gävle. Kvällen avslutade vi i hotellbaren med varitt glas champagne. (De visade jag ju på bild)


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är alltid roligt att gå på konsert. Tyvärr händer det allt för sällan. Det är så långt till dom rikgtigt braiga ditona

2010-10-11 @ 13:55:11
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Ann Catrine

På söndag (!) spelar de här, (ca 1½ km från mig)..

Men jag ska inte gå, måste spara på mina nöjespengar lite, det är mycket på gång senare i höst och i vinter ;-)



Kram

2010-10-11 @ 14:15:53
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Tack för tipset om Birsta!

2010-10-11 @ 15:20:46
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Roggan

Förstår att du var nöjd efter att fått se Volbeat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0