Nästan samma...

En ensam man kom in på puben, gick fram till bardisken och lade upp en väska på den. Då han öppnade väskan tittade en liten gubbe ut. Gubben hade med sig en flygel som han baxade ut på bardisken och som han satte sig och spelade på.

Bartendern tittade storögd på den lilla gubben och frågade förundrat vad detta var för något.

"Jo, jag träffade en ande häromdagen och fick min första önskan av två uppfylld" sa den ensamme mannen och pekade på den lille gubben vid flygeln. 

"Du, jag bjuder dig på allt du vill ha om jag kan få den andra önskningen av dig!" sa bartendern ivrigt.

Den ensamme mannen gick med på erbjudandet och bartendern tänkte några sekunder innan han slöt ögonen och sa högtidligt: "Jag önskar mig hundra tusen kronor!" 

I samma ögonblick började det regna hundra tusen grodor från taket och den ensamme mannen sa trött: "Oj. Jag glömde visst att säga att anden hör dåligt."

"Visste du om det?" sa bartendern argt.

"Ja, du tror väl inte att jag önskade mig en 30 cm lång pianist?"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0