Hann inte ens vakna...

...innan första smsét kom.

Jag släppte bomben i går på styrelsemötet
, att jag inte ställer upp på omval.
Tyvärr har mitt beslut gjort att även ordföranden hoppar av då, med ett år kvar på "sin period", och även detta kom fram på gårdagens möte.
Vi två har ju alltså länge gjort det mesta i vår förening, som är en stor brf. med 200 lägenheter.
Många är gångerna vi frågat efter mer engagemang från de övriga styrelsemedlemmarna, men inget har hänt. De har inte visat intresse att göra så mycket mer än att bara sitta med på styrelsemötena. (Och det är mycket annat arbete i en så stor förening...)

Men nu börjar det alltså bubbla i grytan... Vice ordföranden smsáde alltså nu och undrade varför jag skall hoppa av, om det inte finns något de andra kan göra. Skrev att det har ju fungerat så bra (Tror fan det!) och bla, bla, bla...De kanske fattar att det kommer att bli tufft sen, med lite mycket mer att göra och ansvar för dem.
Jag tycker ändå att vi sköter det snyggt, och har bestämt oss redan nu. Det gör ju att de har ett halvår på sig att göra sig mer insatta och lära sig rutiner... Hoppas de tar tillvara på det nu.

Kommentarer
Postat av: Linda

jag förstår dig fullt ut. Jag skulle inte orka ta det ansvaret och då har vi ändå bara 50-60 lgh i vår bostadsrättsförening. Jag vet att dom önskar med engagemang från de få yngre som bor här (det är mest pensionärer som bor här) men jag ORKAR/HINNER inte...kanske när bus är större, men inte nu, med heltidsjobb och en sjuårig busunge.

2010-10-27 @ 09:50:44
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Ann Catrine

Vad är det man säger,

- man saknar inte kon förren båset är tomt...



Dags för dom att vakna till alltså!



Ha en toppenonsdag!

2010-10-27 @ 10:37:11
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: ejmis

Tungt att vara bara två som jobbar. Hoppas dom vaknar upp nu "slöfockarna".

2010-10-27 @ 16:53:12
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0