Röjer och Rensar

Mormormu är så duktig i sitt "fengshuiande", det har även gjort mig inspirerad.
Jag rotade fram en bok jag tror att jag köpte med jultidningarna i fjol.

Beskrivning:
Växer högarna av papper på köksbänken? Har en stövel kommit bort i röran i hallen? Börjar det kännas otrivsamt och övermäktigt att röja upp hemma?Ge inte upp - ta hjälp av denna bok istället!

Detta är en inspirerande guide som hjälper dig att röja upp, sortera och kasta. Här får vi praktiska råd och proffstips som visar hur man med enkla medel skapar en grundordning och sedan behåller den, i stället för att drunkna i alla prylar. För varje vrå du gör i ordning i ditt hem kommer du att må bättre och känna dig nöjdare!

Nina Strandberg är ordningskonsult och driver företaget Iordning, som hjälper såväl privatpersoner som företag att rensa ut och organisera i röran.


Bild och beskrivning lånade jag här.


Riktigt enkel, bra och "peppande" bok tycker jag.
I Onsdags gav jag t.o.m bort en jättesnygg (men aldrig använd) handväska i skinn till en överlycklig väninna. Och det känns ju mycket bättre än att den bara hänger och samlar damm!! =)
Skall ta tag i fler väskor nu i helgen, som jag skall slänga/sälja/skänka. (Jag har en hel garderob full)

Nästa projekt kommer att bli alla 100-tals böcker jag samlat på mig i hopp om att en gång kunna ha ett eget "bibliotek". Sparar jag bara de böcker jag vill läsa om och de som jag inte läst fast de verkar bra kommer bara de att räcka till en bra bokhylla!

Oj, oj, oj... vad mycket plats jag kommer att få!


Kommentarer
Postat av: Linda

jag sparar inga böcker längre. Köper allt på pocket och ger bort sen. Om jag inte bara lånar på bibblo. alla gamla böcker har mamma ärvt av mig. Tyvärr innebär det ju att jag får sortera om dom en gång till i framtiden när hon inte finns längre.. men den dagen den sorgen.

2010-11-12 @ 15:45:42
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: sweetmama

Du får väl ha väskaktion på bloggen :o)



Är lite nyfiken på fengshui men har inte fattat riktigt hur det funkar. Kanske ska köpa mig en bok i julklapp

2010-11-12 @ 16:36:29
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Åsa

Linda: Det låter som en dröm för mig...



Sweetmama: Väskauktion... nja, jag har nog lite för lite läsare för det ;) Men kanske jag kan lotta ut några fina! =)

2010-11-13 @ 11:56:20
URL: http://secondtime.blogg.se/
Postat av: ejmis

Tänk om jag bott lite närmare dig nu så hade jag kanske kunnat "befria" dig från både väskor och böcker ;)

2010-11-13 @ 13:23:32
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0