Fyrvaktaren- av Camilla Läckberg



I fredags lyssnade jag färdigt på min senaste bok, Fyrvaktaren, av Camilla Läckberg.
Som vanligt varvar Läckberg nutid med dåtid, fast denna gång har historierna inget annat samband än platsen och att det handlar om kvinnomisshandel. I de tidigare böckerna har ju dåtiden haft del i "gåtan". Däremot har hon i denna bok nästlat in det övernaturliga, vilket jag tycker att hon gjort på ett bra och lagomt sätt.  Och som vanligt blandas deckarhistorien med vardag, såsom sexproblem och nattvak.
I mina ögon (eller snarare öron) är detta hennes bästa bok!

Tidigare i kväll klickade jag hem tre nya böcker från Bokus... återkommer med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0