Fredag



I dag har jag ont i magen...
Nä, ingen vinterkräksjuka eller så. Bara oro.
Sonen, 18 om en månad, skall på fest långt ute i skogen i kväll, där alla skall sova över.
Han brukar inte, eller har inte hittills, dricka något större. Men i kväll skall han dricka. Och inte gillar han öl heller, så sprit är det som gäller... Å, vad svårt det är, jag kan ju inte förbjuda, det är ju liksom ingen idé! Jag hade bra mycket hellre gått till bolaget och köpt cider åt honom, men jag vill ju inte heller köpa ut. Det han fixar på annat håll är ju en annan sak. Jag skall jobba, och det är "pappans helg", och han har lovat att "ha jouren" ifall sonen behöver komma hem i kväll/natt.
Sen ligger stugan, dit de skall, vid vattnet också... bara de inte går ut på isen. Och bara de inte bränner ner stugan när de skall röka vattenpipa. Och bara inte... Nä, nu får jag ge mig!

Trevlig Fredag på er förresten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0