Bortskämda människor!

Jag har på P3 medan jag går här och städar.
Nu har programledarna gnällt oavbrutet i över en timma över snökaoset. Eller rättare sagt SJ/SL/Västtrafik som inte ser till att tåg, bussar, tunnelbana och spårvagnar går som de skall. Jag blir rent ut sagt förbannad!! Tittar inte folk ut genom fönstret? Vad tror de? Att det bara är att "skotta av lite" så kan tågen gå som vanligt? Att SJ på rent jäkelskap ställer in tåg och låter resenärer vänta?
På aftonbladets förstasida kan man samma dag läsa gnäll över tåg som satt sig fast ute i järnvägsnätet, och samtidigt folk som gnäller över att tågen inte går... vari ligger logiken? Förklara gärna för mig, för jag fattar inte!
Fattar inte folk att detta snöovädret är typ en "katastrof"? Det spelar ingen roll hur man förberett sig, det går inte att hålla snöfritt. Varken på järnvägsspår eller vägar.
Tror förresten inte att någon är beredd att betala de biljettpriserna den "beredskapen" hade kostat...



Jag och jobbarkompisen, som inte fick ut några bilar i lördags morse (Hon hade dessutom gått fast i en snödriva upp till armhålorna!) försökte då att få fatt i en taxi för att ta oss till jobbet. Det fanns inga, de hade kört fast med alla sina bilar. Alla bussar i regionen var också inställda i regionen. Så, ja, det var bara att knalla till jobbet, 2,5 km i snöstorm i motvind. Självklart hade vi stannat hemma om vi inte haft ett jobb med människor, som ju är beroende av att vi tar hand om dem. Endel andra på jobbet tod sig inte dit, och vi fick sitta och ringa in annan personal som bor närmare. Några som tagit sig dit, stannade kvar och sov på jobbet i helgen också. 
men inte fan kan man gnälla över att t.ex bussarna inte går, eller att det är dåligt snöröjt! Alla gör ju så gott de kan!!

(Sen kan man givetvis ha åsikter om snöröjning, tågförseningar och annat när det är "normal" vinter.)
 
Så, nu har jag fått ur mig det värsta, åter till städningen.


Kommentarer
Postat av: Annika

Förstår heller inte allt detta gnäll.. Tror folk att det går att trolla med knävecken eller??? Nej, Banverket, sj, sl mm. gör nog allt de kan..... Även om jag kan förstå att det är jobbigt när man är mitt uppe i det. Min tanke innan var att fy vilket bortskämt folk vi är... Kanske läge att testa att åka tåg i Indien eller.... Där staplar sig ju folk utanpå vagnarna......Hehe

2010-02-22 @ 13:11:09
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: Annika

Förresten...hur löjligt är det inte att som aftonbladet uppmana folk att jobba hemifrån!!!

Som om alla har datorarbete då....

2010-02-22 @ 13:12:40
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Håller med dig, extrem vintrar är det nog svårt att ha full beredskap för!!

2010-02-22 @ 15:06:48
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: ejmis

Bra inlägg...håller med till 100%!!!

2010-02-23 @ 12:00:11
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0