Terrordådet

I dag måste jag ju bara skriva om, och kommentera,  (den misstänkta) terrorattacken i Stockholm.
Det påverkar mig av flera anledningar...

För det första passerade jag just det övergångsställe där bilen i går sprängdes för tre veckor sedan.
Hade jag, när vi planerade resan till Stockholm vetat att jag skulle byta arbetshelg, hade det mycket väl kunnat vara denna helgen vi åkt upp i stället...

För det andra har det redan börjat dyka upp "utnyttjande" av det som hänt. Olika slags rasister vänder det till sin fördel, och vill påskina att detta som hänt är typ något som varenda muslim står bakom.

Jimmie Åkesson´s sekreterare har tydligen twittrat (Kanske inte ordagrant, jag hörde det på nyhetsmorgon.): "Äntligen! Skönt att kunna säga Vad var det jag sa..."

En statusrad jag läste på Facebook löd:
"Normalt allt som händer här i sverige nu?? NÄÄ!!! Kanske hade vart bra om SD kom in och gjorde ett ryck för ingen annan verkar fatta. Skylla er själva era jävla idioter för all skit ni tar in, och mer blir de.. Vad hade ni väntat er? Att Sverige skulle leva lyckliga i alla sina dar utan problem när dom ska in o röra i allt och alla länder + insläppet.. IDIOTI säger ja bara *vansinnig*"

Jag blir så förbannad!! Detta dåd har väl ingenting med normala muslimer eller andra utlänningar att göra!!?
Inte någon grupp har tagit på sig dådet, vilket de brukar vara snabba att göra annars... I mina öron låter det som ett dåd av en enskild människa. Kanske har jag fel, kanske inte, det får vi se i framtiden.


Kommentarer
Postat av: My

Bra skrivet! Svårt att greppa att det händer i stockholm... usch

2010-12-12 @ 16:33:54
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Mija

Det är så fruktansvärt..

Jag har faktiskt inga ord..

Rädsla, frustration..



Sånt här får inte hända.. och ändå gör det det.

I Sverige. I Stockholm.



Ofattbart!



2010-12-13 @ 10:50:05
URL: http://mammamija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0