Dagens:

*Väderlek: Sol. Och hagel. Och regn. Och blåst. Och (lite) sol. Igen.
*Humör: Trött. (Är det ett humör? Eller kanske mer ett tillstånd?)
*Klädsel: 49,90-kronorstunikan från gårdagens shopping, leggings.
*Mat: Sambon hade slagit på stora växlar, köttfärssås och makaroner. Inget jävla grönfoder till det inte.
*Roligaste kommentar: Från en kollega, som hade "tagit hand om" min elev medan jag var på ett läkarbesök med en boende. "Du, din elev alltså... hon är inte riktigt som hon skall. Nånstans!" Och nä, det är hon nog inte heller, har jag kostaterat efter fyra dagar.
*Skratt: När en boende hävdade bestämt att han sett mig i tidningen. Och det visade sig vara en tant som kafferepade han sett. Hmmmmm....
*Kvällsplaner: Flytta arslet från vår egen soffa in till grannarnas. Det skall bjudas på kladdkaka minsann.
*Sommarlängtan: Sambon, som både oljat ballen och plockat fram utemöblerna.
*Äckligaste: Katterna, som kalasar råtta/fågel/sork/mus varje natt på altanen.
*Skönaste: Ser jag fram emot senare... (Ungarna är hos sin far)
*Onödigaste: Reklamtablettasken jag hällde i mig i brist på något godare. Och en morot hade fan vart godare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0