Inkognito

Känner att jag vill förklara lite bättre varför jag är så mån om att blogga anonymt.
Det är ju inte det att jag på något sätt inte står för vad jag skriver, för det gör jag!
Men, jag bor i en liten stad, där alla känner alla.
Jag vill inte gå på stan och fundera på om hon har läst... om han har läst.
Inte heller vill jag sitta hemma och undra om barnens pappa, eller farmor läser.
Jag fattar ju att det skulle sprida sig och att många skulle "smygläsa", utan att ge sig till känna,
och jag tror jag skulle bli helnojjig om jag inte var anonym.

Hoppas ni förstår och respekterar...

Hur känner ni som bloggar öppet? Blir inte ni nojjiga ibland?


Kommentarer
Postat av: HannahSthlm

Jodå men jag anpassar min blogg (nu mera) så jag inte skriver sådant som jag inte vill att någon ska veta..lite trist..ibland..men nödvändigt.

Och iband blir jag nojjig om jag har 700 sidvisningar på något specifikt inlägg tex. och två kommentarer..man men..jag förstår dig iaf också;)



Kram!

2009-07-19 @ 19:55:52
URL: http://www.hannahsthlm.se
Postat av: G

Jupp, man blir nojjig.. Men väljer också vad jag kan skriva om & inte..



Trixit värre..



Kramis.

2009-07-19 @ 22:14:31
URL: http://minnietiger.blogg.se/
Postat av: Samuel

Jag forstar precis vad du menar! Pratade med en kompis om just detta for nagon vecka sedan och vi kom fram till att det ar nog lite av en generationsfraga. Folk i typ 15-17 ars aldern lever liksom hela sina liv pa natet och verkar inte alls bry sig (eller tanka pa) att det som ligger dar ute faktiskt kan komma och hemsoka dem nar de exempelvis soker jobb om 10 ar (kanske inte sa stor risk...men anda). Vidare verkar inte folk riktigt reflektera over att det faktiskt finns en sakerhetsrisk med att inte tanka pa vad for info om sin person man lagger ut pa natet...



Dessutom bloggar behover inte vara trista for att man inte postar 1000 bilder pa sitt ansikte och kanske inte skriver vad man har for adress.



Oj, vilken lang kommentar det blev...sorry.



Halsningar fran

Samuel som ocksa forsoker halla sin blogg lagom anonym

2009-07-20 @ 12:45:04
URL: http://samuels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0