Nere...



Jag känner mig så deppig i dag...
Får inte något gjort egentligen. Har rensat bland mina underkläder, dammat, oljat in köksbänkarna, tvättat och lagat mat... men sen tog det liksom slut. har ingen lust.
Kanske är det vädret...?
Kanske den inställda utgången med en gammal vän. (p.g.a vädret...)
Eller så är det det att sambon jobbar sista dagen i morgon. Det kanske känns jobbigare än vad jag egentligen vill erkänna. Vi "missar" ju i alla fall drygt 5000 kronor i månaden, och sen det där att han skall gå hemma... hur kommer det bli liksom? Känns som att det kan slita rätt så mycket...

Nåja, det är ju inget att gå och gräma sig över, det blir väl som det blir ändå. Inget att göra något åt liksom...
Jag får försöka pigga upp mig med ett skumbad, ett glas rosé och en bra bok.

Vad försöker du pigga upp dig med när du känner dig nere?


Kommentarer
Postat av: Eva

Ja vad brukar jag göra... Kommer inte på något just nu. Men jag tar nog raska promenader, det brukar få mig på andra/bättre tankar när jag är nere. Eller så pratar jag med en god vän.



Sv: Nej, jag har inget nytt boende än. Så det känns lite pirrigt. Ska man lyckas hitta något nytt på en månad? I värsta fall får jag bo hos min mamma, men jag hoppas jag slipper. Håll gärna en tumme för mig :-)

2009-08-03 @ 18:41:28
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Cia

Oftast tillåter jag mig att vara deppig. Fast inte för länge.

2009-08-03 @ 22:12:22
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: ejmis

Lite god choklad piggar upp ...eller en fika med en god vän...Kram!

2009-08-04 @ 00:57:16
Postat av: mia

Jag gör som Per Elofsson, "bara att bryta ihop och gå vidare".



För att gå vidare brukar jag noga tänka igenom vad som felas, ibland kan jag inte själv lösa det utan får hitta på annat som gör mig på bättre humör, unna mig något som jag vet att jag mår bra av, tex egentid, goda middagar tillsammans med mannen, styra ihop en fest tillsammans med bästa vännerna, shoppa en present till mig själv (behöver inte alls vara något dyrt).

Viktigast är att jag påminnner mig själv om att det alltid finns dem som har det värre och att jag tar fasta på det som jag är glad över, de små glädjeämnena i vardagen, en lycklig son, en meningsfull fritid mm.



Hoppas du piggat på dig, kram.

2009-08-05 @ 10:41:45
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0