Hos optikern...

Jag har ju bara använt "mack-läsglasögon" tidigare... Men nu tycker jag att jag kanske behöver mer. Jag har ju även haft väldigt mycket huvudvärk det senaste.
Så i dag var jag till optikern och fick min dom.
Han tyckte absolut att jag behövde ha glasögon alltid, med progressiva glas...
Antingrn det, eller två olika par att byta med för läsning och för långt håll, och det tror jag inte funkar.
Så sagt och gjort, nu har jag beställt. Två bågar till priset av en, bägge med progressiva glas och reflexbehandling... slutade på runt 5 600 kronor.
(Och då vill jag nog ändå prova med linser sen också)

Jag måste erkänna att jag har svårt att vänja mig med tanken att jag skall ha glasögon, men det kommer väl.

Dessa bågarna blev det:


Kommentarer
Postat av: Linda

Oj-- progressiva direkt... inte undra på att du haft huvudvärk. hoppas den ger med sig nu.



Jag behöver "bara" på långt håll. och så har det varit sen jag var 12. Därför funkar linser perfekt för mig. Maken däremot får ta av sig sina brillorn när han läser små bokstäver....

2011-04-21 @ 21:05:40
URL: http://www.candygirl.nu/
Postat av: ejmis

Snygga bågar! Jag använder ju alltid glasögon...du vänjer dig!! =)

2011-04-23 @ 18:52:46
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: nettan

Fick alldeles nyss progressiva glasögon och jag var orolig efter alla historier man hört genom åren hur jobbigt det är att lära sig ha på dom men det har gått helt smärtfritt!

Så nu ser jag så fin ut!Och ser bra!



nettan

2011-04-26 @ 21:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0