Midsommar/40-årskalas



Så här är det.
Jag, som verkligen ogillar att fira mig själv, fyller 40 på självaste Midsommarafton.
Från början tänkt att bara mina föräldrar skulle komma hit på enkel midsommarlunch, och sen inget mer firande.
Nu är vi helt plötsligt uppe i de närmaste 15 vänner/släktingar... Än så länge.
Alltså blir läget ett helt annat. Blandad midsommar/sommarbuffé har jag tänkt mig att bjuda på.

¤ Vinbål/alkoholfri bål och tunnbrödsrullar till "förrätt"

¤ Sill, potatis, köttbullar, gubbröra, skinkpaj, matvetesallad, oliver, bröd...

¤ Öl, vin och mineralvatten/läsk till maten.

¤ Kaffe och gräddtårta med passionsfruktfrommage och vaniljcreme. Någon likör till det.



Fick bra tips om Willys färdiggrillade kycklingspett (Tack!), så det blir det nog också.
Någon som har fler tips?

På kvällen blir det som vanligt grilla med våra grannar, samt sambons syster med son som stannar kvar över helgen. Då blir det bara nån köttbit på grillen, färdig potatisgratäng och dito beasås, och nån enkel sallad.


Kommentarer
Postat av: Camilliondollar Baby

Det är sällan man lyckas "smita" ifrån att bli firad.



Kram

2010-06-08 @ 19:18:58
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0