Lägesrapport

Sonen har läget under kontroll. Får inte betyg i svenska och samhällskunskap, men i alla andra ämnen. Han la krutet på yrkesämnena, de andra går ju att läsa upp på komvux om han vill senare. (Han fick t.o.m MVG i naturkunskapsrapporten!!)
Nu har han även sökt in till plattsättarutbildning till hösten.
Det är alltså han själv som valt, men jag tycker det var bra.

Tjänsten räknar jag i dagsläget med att inte få.

Kolonistuga får vi satsa på igen nästa år. Nu är det så sent på säsongen att det känns kört.

Studentfirande planerar jag att ha 10 Juni. Kall helstekt fläskfilé, kassler, potatissallad, bulgursallad med kyckling, bröd och ost, tårta. Bål, vin, öl och läsk. Hoppas på fint väder, för vi måste vara ute. och vi har inte beställt partytält. 2500 kändes hutlöst. Skulle det bli regn får vi väl klämma ihop oss här inne.... hhmmmm...

Ja, det var väl det hela. Kunde nu den ilskna magkatarren ge med sig också...

***

Nä, dags att ta tag i den där fönsterputsningen nu då!


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Din son är den andre som jag på kort tid har hört

sökt till den utbildningen!

(och förr aldrig hört talas om)



Så, du planerar fest dessutom!?

Inte underligt att magen knorrar när det är så

mycket på G och som hänger i "luften"!



Fortsätter hålla en tumme ;-)

2011-05-24 @ 09:13:48
URL: http://mormormu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0