Jomenvisst!



Jag har funderat ett tag, googlat men inte hittat så mycket...
40-årskris, det är ju sånt där man brukar skämta om!
Men faktum är, att det är ju ett känt psykologiskt begrepp. 40-årskris, eller medelålderskris, kalla det vad du vill.
Jag har länge känt mig "håglös", inget är kul, jag känner mig "tom". Jag tar mycket mer illa vid mig av saker än vad jag brukar göra, och grubblar mycket över detta. Jag har även vad man skulle kunna kalla för "existensiella funderingar". Är det här allt?

Byta jobb?
Göra om hemma, eller till och med flytta?
Vårt förhållande... hur är det egentligen?


På sätt och vis känns det skönt att ha kommit på varför jag känner som jag gör... Att det kanske är en helt normal medelålderskris.


Har du haft det?
Hur gjorde du för att gå vidare?

Så länge får jag väl försöka se possitivt på saken! ;)




Kommentarer
Postat av: sweetmama

Jag känner igen mig men jag är på väg in i det så tala gärna om ifall du hittar en lösning.

2011-01-08 @ 12:36:16
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Linda

Näe jag har klarat mig.. men så har jag ju dryga året kvar till 40 också...

2011-01-08 @ 16:21:20
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0