Dag 3. Mina föräldrar

Min mamma var 26 år när jag föddes, och pappa var 29.
Mamma gick tillbaks och jobbade, som apoteksbiträde, när jag var 6 månader. (Ja, det var ju så på den tiden) Så jag var mycket hos min faster, som agerade dagmamma åt mig.
Min pappa jobbade då som bilmekaniker på en bensinmack, där han senare jobbade sig upp och blev föreståndare.

De bor kvar i det lilla samhälle där jag växte upp, 4-5 mil härifrån (Jag flyttade under gymnasietiden), och är numera pensionärer.
De lever för sin sommarstuga! Det är där vi även är inhysta i en gäststuga på tomten, som jag visat bilder från ibland.

Vi är väldigt olika jag och mina föräldrar. De är väldig, vad skal jag säga, hämmade...? de löever så som man "skall" göra. Typ när man har kommit upp i den och den åldern skall man klä sig si och så, och gärna lyssna på Evert Taube och sånt. (Jag hoppas och tror, att jag är mer "freeminded", utan att för den sakens skull vara en "patetisk övervintrad tant".)

Jag har inte så jättenära relation till mina föräldrar... Vi hälsar på där ibland, och de kommer hit ibland.
Visst känns det tråkigt, men vi är helt enkelt så olika, det känns tillgjort, och vi har inte så mycket gemensamt.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Roligt att följa dina "dagar" !



Vet inte om du tycker att det är jobbigt att inte ha sån bra kontakt med dina föräldrar, men med mina föräldrar är det totalt tvärtom. Ha ha !

Min mamma och jag är mer som kompisar än som mor och dotter och gör allting tillsammans. Här har vi inte klippt av navelsträngen inte ! Ha ha !



Hoppas du får en trevlig fredagskväll !



kram

2010-11-19 @ 15:58:13
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag umgås inte heller med mina föräldrar,

men om jag behöver dom för någonting så är det bara att ringa. Vi hörs av per telefon ett par gånger i månaden och det verkar vi alla vara nöjda med ;-)

2010-11-19 @ 18:52:36
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det kan nog bli så när man lär sig att "stå på egna ben" och det är väl skönt att man kan stå upp för hur man själv vill leva sitt liv.

Ha en mysig kväll Kram

2010-11-19 @ 21:01:07
URL: http://findmyplace.blogg.se/
Postat av: Linda

tycker det låter ungerfär som jag oc mina päron. Däremot är relationen mer än kanonbra till svärmor - men det kanske du förstått...

2010-11-20 @ 08:42:25
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: ansepanse

vet du, jag har överhuvudtaget ingen kontakt med mina föräldrar

jag kommer nog heller aldrig att vara fast i vissa roller att så och så ska man vara pga ålder

ha en fin lördagkväll - kramar

2010-11-20 @ 17:29:06
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Mija

Oj.. jag känner så väl igen det du skriver om din relation med dina föräldrar..



Jag har själv en "ansträngd" relation med mina, på gott och ont.



Kramar till dig <3

2010-11-20 @ 19:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0