Dag 11. Mina syskon

Fram till sex års ålder längtade jag efter att få ett syskon, sen kom han, brorsan.
Han föddes med ryggmäsgsbrock, och låg på Sahlgrenska ett bra tag innan han fick komma hem.
Jag, som storasyster, sick bli "stor". (Alldeles för tidigt, kan jag tycka i dag.) Jag fick lära mig att uppmärksamma eventuella symptom på att hans shunt skulle sluta fungera, och som åttaåring fick jag lära mig att tappa honom med kateter för att jag skulle kunna passa honom...
Han är ju som sagt sex år yngre än mig, och jag har väl mer varit som en extra mamma för honom, dessutom flyttade ju jag hemifrån redan när han var 11.
I dag bor han 30 mil härifrån, så av naturliga skäl träffas vi inte så ofta.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

God morgon! Önskar dej en riktig fin 1:a advent. Tråkigt att du inte träffar brorsan så ofta längre. Kram Madde

2010-11-28 @ 08:27:31
URL: http://www.uskans.bloggplatsen.se
Postat av: Åsa

Madeleine: Ja, fast det är inget jag har så ont av

2010-11-29 @ 18:08:59
URL: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0