Dag 1. Presentera mig själv

Ja, Åsa heter jag, är 40 år gammal.
Har två underbara kidz, en son på 18 och en dotter på 16. De har jag tillsammans med min före detta man, som jag skiljde mig från 1997.
Jag och barnen lever nu, sen snart 11 år tillbaka, med en "ny" man, här kallad "sambon" eller "gubben".
Vi bor i en liten västsvensk stad, där vi trivs väldigt bra.

Jag jobbar som undersköterska på ett boende för agressiva äldre. De kan vara dementa, ha någon psykisk sjukdom eller någon hjärnskada. Där trivs jag med både jobbet och "gubbarna", men är vansinnigt trött på att arbeta kvällar och helger!

Jag är aktiv styrelsemedlem i vår brf, där jag är bl.a sekreterare och vicecärd. Något jag dock tänker att lägga åt sidan till våren, då jag känner att det tar för mycket tid och energi.
Tid och energi jag hellre vill lägga på att umgås med familj och vänner, träna, skulle vilja lära mig att fotografera, resa mm. mm...

Bloggat har jag gjort sedan Februari-07, men då med en annan blogg ("Glansig yta- och en hel del grå vardag")
Denna startade jag i Juli-09.
En liten förklaring till varför jag bloggar anonynt...
Eftersom jag bor i en liten stad, där alla känner alla vill jag inte gå ut med vem jag är. Jag har inte något emot att folk jag känner läser det jag skriver, men skulle vara nojjig över att folk skulle läsa, och inte ge sig till känna! Typ ungarnas pappa, vänners vänner, tjejen i kassan på Hemköp o.s.v Att de skulle läsa utan att jag vet om det!

Ja, det var det om mig... eller är det något mer ni vill veta?

Kommentarer
Postat av: Cim

Hihih, gjorde din missbrukarlista, men tog inte med vinet, för precis som du skrev till Madde, det brukar man ju bara.....

Ha den bästa dagen!!!

Kram

2010-11-17 @ 11:26:50
URL: http://icamamman.blogg.se/
Postat av: ansepanse

jag bloggar också anonymt, vill inte komma ut med vem jag är eftersom jag bor på landet där typ alla vem vet vem man är

kanske - vilken är din favoritfärg?

kramar

2010-11-17 @ 11:40:11
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Åsa

Cim: Japp, inget missbruk här inte! ;)



ansepanse: Favvofärg...? Hmmm, beror på vad. Rött, svart...

2010-11-17 @ 22:21:00
URL: http://secondtime.blogg.se/
Postat av: LittleMe

Hej hej! vinkar



:D

2010-11-18 @ 10:15:44
URL: http://www.blogg.aftonbladet.se/she
Postat av: Lotta

Kul att få veta lite om dig.

Kram

2010-11-18 @ 10:59:44
URL: http://findmyplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0