Vad mycket jag har fått gjort i dag!

Först så bar det av mot vårdcentralen. Jag sökte ju för min huvudvärk för ett par veckor sedan, och i dag var det dags. Fick en jättegullig kvinlig läkare i 30-35årsåldern. Hon lät mig beskriva mina besvär länge och väl, sen lyssnade hon på både hjärta och lungor. Kollade massa reflexer och gud-vet-allt, och avslutade med lite blodprover. Jätteskönt att hon verkligen tog sig tid och lyssnade på mig.
Sen satte hon diagnosen som jag satt själv i alla år; Migrän. jag fick flera tabletter, både mot huvudvärken och illamåendet. Så nu hoppas jag att detta hjälper, och att jag kan häva anfallen lättare.

Efter det åkte jag en tur in till stan. En ny BH till dottern behövdes, likaså ballerina-strumpor och en ny mascara (Jag hade ju ögominflammation förra veckan) till Mammi. Inne på hälsokosten köpte jag entjärschampo. Hoppas få bukt med envisa skorviga och kliande exem i hårbotten.

Sen har jag planterat ut alla sommarblommor och gjort fint ute, solat (sovit) ute en stund, lagat köttgryta tills i morgon, och sen har jag suttit på kontoret i kväll. Ett utskick till de boende i föreningen har skrivits, och sen fikade vi på altanen.

Nu väntar en goe dusch!

P.S Ja, såklart det är Beckhams ungar! =)


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Vad skönt att du fick bekräftat av läkaren att det var migrän, har själv haft ilamående o huvudvärk ett tag, men tror att det är samband med min varannan månads mens?.?.? men vem vet.... Kram Madde

2010-06-02 @ 22:38:20
URL: http://www.uskans.bloggplatsen.se
Postat av: Annika

Skönt för dig att komma till en bra läkare och skönt med diagnos. Hoppas nu medicinen hjälper när migränen sätter in..



Kram

2010-06-02 @ 22:49:07
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: ejmis

Vad fick du för mediciner mot migränen?

2010-06-03 @ 12:26:50
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Linda

så bra att du vet vad det är nu då.. det verkar ju finnas massor med medeciner mot migrän nu för tiden. Hoppas dom hjälper

2010-06-03 @ 13:09:13
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Little Me

Skönt att få saker gjorda! :)



.. och hoppas du får bukt med dumma migränen nu!

2010-06-03 @ 13:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0