Söndagen

Visningen ja... Stugan var verkligen jättefin! 34 kvadrat med ett uthus som enkelt går att inreda också. Ett bra torrdass och stor trädgård. El indraget i bägge husen och de är i väldigt bra skick...

Men.

Det var alldeles för "perfekt" för att vara mysigt.
Priset är lite högre än vår budget.
Närmste grannen vet vi vem det är, och han är utav den tjatigare sorten. Riktigt tjatig alltså.

Så alltså... Nej, denna gången blir det (heller) ingen affär. Men det var vi ju redan rätt inställda på innan.
Men kul och bra ändå att ha kollat på lite olika stugor i området.

***

Nu har vi röjt och plockat undan en massa här hemma. I morgon kl 06.45 dräller här in massa elektriker som skall byta ut all ström. Eller alla ledningar, uttag och kontakter, elcentral o.s.v... Dessutom kommer vi att få upp till sju nya uttag.
Det kommer att ta hela måndagen och halva tisdagen.
Som tur är kommer vi att ha gästlägenheten på området som tillflyktsort. Jag har vart dit nu och bäddat åt barnen. Gubben och jag sover här hemma, vi får ju prata med killarna i morgon bitti, och tala om var vi vill ha uttag och så. Men sen går jag allt bort till ungarna och kanske lägger mig där en stund (Sambon, han åker ju till jobbet han)
Skönt att ha någonstans att vara över dagen också, här lär ju vara gubbar och sladdar högt och lågt!








Kommentarer
Postat av: ejmis

Bättre lycka nästa gång.

2010-07-19 @ 00:22:54
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Tjatiga grannar ska man ju passa sig noga för.. det såg man på Solsidan.. Men rätt vad det är så står den där... eran egna stuga, och bara väntar! Då är allt perfekt!

Lyxigt med nya elledningar, hade de bytts där jag bodde förut hade jag kanske bott kvar där.Men ledningar sedan Hedenhös + knaprande möss + kåk byggd i torrt knastervirke = ingen vidare kombo...

Då bor jag tryggare nu... men inte lika mysigt!

Bästa dagen i väntans tider önskar jag dig :-)

2010-07-19 @ 08:23:34
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh vad jobbigt. men bra med extra uttag. Vi ska dra om all el i lilla gula huset. Fast det sköter mekane morbror som är elektriker. Bara han kommer till skott nån gång.

2010-07-19 @ 11:02:54
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Madeleine

Tjattiga grannar vill man inte ha om ska ha kolonilott. Kram Madde

2010-07-19 @ 11:09:50
URL: http://www.uskans.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0