Dag 19. Detta ångrar jag

Ångrar och ångrar...
Jag är inte den som grämer mig och ältar saker. Men det jag kanske kan ångra är att jag aldrig pluggat vidare. För 12 år sen läster jag upp ämnen i två år på komvux, och tanken var då att jag skulle plugga vidare på högskolan.
Men som då ensamstående mamma var det inte så lätt, så jag kom aldrig längre än till just komvux.

Visst, jag skulle kunna göra det nu.
Men jag känner att då skulle de övriga i familjen få offra så mycket rent ekonomiskt, och det är de inte beredda att göra. 
Jag har heller ingen som peppar mig till det, vilket jag skulle behöva, då jag ju som jag talat om i ett tidigare inlägg inte drömmer så mycket utan är "nöjd"...

Så... nä, det är väl inget jag ångrar direkt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Det är ju det där att våga... jag skulle vilja göra lite förändringar. Inga stora, men ändå... men jag vågar inte. Det är jubra som det är.. tänk om det blir pannkaka av allt?!"

2010-12-06 @ 16:45:13
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Mija

Vad ville du läsa till Åsa??

Det är inte försent, det vill jag bara säga..

Jag började ju läsa på högskolan för 1,5 år sen och jag är låååångt efter 30.. och 35.. ;)



Så det är inte försent.

Försent är bara ett ord.

Jag ignorerar ordet.

För mig finns inga hinder..

Och även fast jag SER hinder ibland, så ignorerar jag dem, ser dem som utmaningar, övervinner, hoppar över dem, vänder mig om och ser dem plötsligt BAKOM mig..



Du kan!!



:)



Kram

2010-12-07 @ 19:37:06
URL: http://mammamija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0