OD?



Varför jag har tagit en fyrdubbel dos d-vitamin...?

Jo, jag hade ju min vanliga vårdepression. En läsare här tipsade om d-vitamin, och skickade även en länk.
På den sidan, och flera andra, rekommenderade de 2000-4000 E/dagl mot depression. Det stog också att det inte går att överdosera.
Kapslarna jag köpte innehåller 20 microgram = 800 E.
På paketen stog det en kapsel om dagen, men jag har ätit fyra. Alltså 3200 E/dag.

Hänger ni med?

Men... Man skall nog inte laborera med piller och annat själv, även om det "bara" är vitaminer. D-vitamin är ju trots all fettlösligt, och lagras i kroppen. Dessutom med en väldigt lång halveringstid. (Vilket är hur lång tid det tar för kroppen att bryta ner den.)
Så nu skippar jag dem helt och hållet, i alla fall över våren och sommaren. Och sen kanske med en kapsel om dagen.

Så, klimakteriet eller inte... det ger sig kanske om ett tag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0