Katter alltså...



Ensam uppe, sätter på nyhetsmorgon, tänder lite levande ljus...
Plockar fram gårdagens, nu mjuka, ostbågar.

Då kommer Curry!
Och skall till varje pris upp på bordet...
Jag nekar, bannar, kastar ner honom, sprutar vatten på honom.
Han ger sig inte, och jag ger mig inte heller.
Till slut lägger han sig dock på tröskeln in hit till köket och blänger surt.
Skönt, tycker jag, lite lugn och ro
Då sätter kattskrället igång frenetiskt klia sig, länge och väl.
På tratten, så det låter och skramlar som sjutton!
Mellan varven tittar han nöjt på mig...


Kommentarer
Postat av: Linda

Dom har defenitivt sin egen vilja dessa djur.

2009-11-22 @ 10:49:23
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Linda

Jag vet faktiskt inte om det är samma som i fjol. Jag köpte aldrig någon då... brukar egentligen bara köpa dessa småflaskor på sommaren. Men gjorde ett undantag igår. Och det var ett gott undantag...

2009-11-22 @ 12:09:22
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0