En ordlista i julklapp kanske..?

Kissie gjorde (ännu) ett ego-inlägg i dag.
En av kommentarerna löd ”att vara alterego ibland är nog alla nån gång.. ”
Så kul när vissa försäker slänga sig med fina ord, som de helt uppenbart inte ens vet vad de betyder!
Minns att jag hörde på radion någon gång när lyssnarna fick ringa in och berätta skräckexempel  på liknande "ordvrängeri". Det jag minns bäst var en berättelse från ett föräldramöte, där någon förälder tyckte att barnen skulle få åka till Köpenhamn på skolresa. "För där är det ett helt annat tidelag"

Har du någon liknande grej att dela med dig av?
(Roligaste vinner en länk, och jag är minsann uppe i 18  19 besökare i dag!)



Det har varit dåligt med både besökare och kommentarer i dag, det verkar som ni adventsstädar..?
Nu skall Åsa sussa sött... jobb, och senare julbord väntar i morgon.
Och tja, jag har väl inte sovit det allra varken mesta eller bästa det sistonde...


Kommentarer
Postat av: Em

Tror nog att många är upptagna med förberedelser till julen. Det med att slänga omkring sig med ord kan vara skrattretande många gånger, kommer tyvärr inte ihåg något just nu, men det sker ju titt som tätt. ;)

God morgon!

2009-11-27 @ 06:43:32
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: my

Julbord! Ja och julstök, mycket att stöka i just nu :)

2009-11-27 @ 13:41:00
URL: http://myilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0